Ako podnikateľ je vašou zodpovednosťou plánovať, ako budete tráviť svoj čas. Môžete sledovať Netflix celý deň, ale to s najväčšou pravdepodobnosťou nie je najlepšie využitie svojho času. Okrem toho musíte nastaviť hranice a udržať si motiváciu. Určitým spôsobom chcete nájsť smer, ktorým by ste mali dosiahnuť rovnováhu medzi prácou a osobným životom.
1. Naplánujte všetko
Áno, máme na mysli naplánovať všetko od zajtrajšieho zoznamu úloh až po to, čo ste naplánovali na budúci týždeň. Znie to prehnane. Ale keď ste samostatne zárobkovo činná osoba, musíte mať hlbokú štruktúru, aby ste mohli zostať sústredení a produktívni.
Ak chcete začať, musíte si do svojho kalendára rezervovať všetky svoje denné aktivity – to zahŕňa vaše osobné aj profesionálne úlohy. Potom si naplánujte, ako dlho bude každá položka trvať, aby ste mohli vytvoriť časové bloky. Uistite sa, že používate medzi-časový blok produktívne. Napríklad počas 30 minút medzi schôdzkami môžete vyčistiť priečinok doručenej pošty.
2. Rozdeľte svoje aktivity na jednoduché problémy
Využitie vášho vedomia si vyžaduje viac energie a dá sa mu vyhnúť zjednodušením vašich problémov. Excelentnosť v riadení času sa točí okolo zavedenia procesu a jeho rozdelenia do malých, automatických operácií, ktoré sa dajú ľahko pochopiť a nevyžadujú si intenzívnu spotrebu zdrojov.
3. Vyberte si stratégiu
Použite svoj kalendár plný aktivít a uistite sa, že sa zameriavate na stratégiu. Váš kalendár bude vašou stratégiou úspechu. Čas a energia sú najlepšie vynaložené na aktivity, ktoré sú v súlade so základnými hodnotami spoločnosti a strategickým plánom, z ktorých oba sú definované potrebami zákazníka a interného tímu.
4. Vytvorte si voliteľný kalendár
Namiesto neustáleho pridávania a odstraňovania udalostí a aktivít z vašich osobných a profesionálnych kalendárov máte tretí kalendár plný možností, keď sa váš plán zmení na poslednú chvíľu. Teraz sa nemusíte starať o to, ako strávite tento čas, pretože ste už urobili toto rozhodnutie vo vašom „voliteľnom“ kalendári.