Nakupovanie. Túto činnosť považujú niektorí ľudia za stratu času a nedokážu pochopiť tých, pre iných je to doslova vášeň. Či už sa bavíme o kupovaní oblečenia, topánok alebo bežných potravín. Ženy trávia v nákupných centrách podstatne viacej času, ale aj muži si už obľúbili módu a radi sa pekne obliekajú, čo je na ozaj chvályhodne, pretože je fajn vedieť, že sa muž rad o seba stará.
Móda je tu od nepamäti. Obchodne centrá sa v posledných rokoch stavajú na každom rohu a obchody bývajú preplnene nákupnými maniačkami nie len na Vianoce. Niekedy boli zľavy a výpredaje raz za rok, lenže teraz to majitelia firiem používajú ako lákadlo pre ľudí aj oveľa častejšie. Mávame letné, jarné, zimné či vianočné výpredaje. Rotujú sa sklady a tento marketingový ťah príkladne funguje. Naozaj. Obchodné domy sú plné, aj keď vonku mrzne a sneží alebo práve naopak, keď je vonku tropické teplo. Ľudia sa radi chodia schovať do klimatizovaných obchodov a vlastne spájajú prijemné s užitočným. Niekto pri nakupovaní relaxuje a musí mat v skrini každý jeden hit sezóny. Šatník síce praská vo švíkoch, ale ľudia proste zľavám neodolajú a nevidia na tom nič zlé.
Veľa nakupujeme a nerecyklujeme ani oblečenie a čo je viac smutnejšie, že predovšetkým plytváme jedlom a vyhadzujeme ho. Potraviny tiež kupujeme v pravidelnom intervale a supermarkety bývajú plné hlavne keď začína nový leták. Všetci to poznáte, veľa ľudí na zelenine a na pokladniach, dôchodcovia sa doslova bijú o banány či hrozno. Keď sa to tak vezme mali by sme si uvedomiť, že koľko času každý jeden z nás trávi nakupovaním . Či už si kupujeme zase nové sako, lebo tentoraz pásikavé je v móde alebo sa prechádzame s nákupným vozíkom a nakupujeme potraviny pre svoju rodinu. Skúste niekedy otvoriť skriňu a pretriediť si veci, tie čo sú vám malé podarujte ďalej, veď na tom nie je nič zlé. Taktiež pred odchodom do supermarketu vyskúšajte otvoriť komoru a skontrolujte si zásoby jedla a skúste vymyslieť a uvariť niečo z toho čo máte doma. Ušetrený čas potom s úsmevom venujte svojej rodine.